Tematske in kolesarske poti

Kolesarska pot - krajša

Izhodišče poti je pri gasilskem domu na Bučki. Celoten potek poti si je mogoče ogledati na zemljevidu na informativni tabli. Izpred gasilskega doma se odpeljemo po regionalni cesti proti središču kraja. Pozoren opazovalec bo zagotovo opazil lepo ohranjeno dediščino ljudskega stavbarstva in stare bučenske hiše z zanimivimi portali ob cesti. Peljemo se mimo šole in spomenikov NOB. Pri slednjem zavijemo desno v hrib proti cerkvi sv. Matije, kjer so se odvijali glavni dogodki ob prvem napadu na nemško postojanko na Bučki.

Cerkev v notranjosti krasi bogata baročna oprema, zlati oltarji, križev pot iz žgane gline in lepo izrezljane klopi iz hrastovega lesa. Le nekaj metrov niže je cerkev sv. Martina. Cerkev s srednjeveško zasnovo je bila večkrat predelana in dozidana, njeno pročelje pa bogati spominska plošča duhovniku Jožetu Peterlinu, ki je na Bučki deloval 12 let in si prizadeval za obnovo te cerkve.

Pot nadaljujemo navzdol proti Zaborštu. V križišču pri križu zavijemo levo na makadamsko cesto, peljemo mimo Venetove kapelice v Zaborštu in naprej skozi vas. V naslednjem križišču zavijemo desno proti Dulam. Nekaj časa peljemo po prijetni gozdni senci, nakar v dolini pred seboj že zagledamo športno-rekreacijski center Dule-Štrit.

ŠRC Dule - Štrit. Foto: Bojan Dremelj.

Peljemo mimo njega, se vzpnemo navkreber proti Štritu in mimo Venetove kapelice pripeljemo do Štritovskega jezera. Vzemimo si čas za počitek in opazovanje tega enkratnega bisera narave, ki napolni z energijo in sprosti duha. Jezero je redek sekundarni biotop, ki ga naseljujejo raznovrstne rastlinske in živalske vrste. Poseben čar mu dajejo razcveteli lokvanji na njegovi gladini, v njem pa lahko opazujemo odsev njegove okolice.

Ko smo si nabrali novih moči ob jezeru, se podamo naprej proti Vejerju, kjer v križišču zavijemo dvakrat levo in že smo na regionalni cesti. Le še nekaj metrov in pred seboj imamo naselje Dolenje Radulje. Ob poti imamo pogled na cerkev sv. Mihaela, grad Radeljca in s kapelico obzidan izvir pod njim. Ko zapeljemo čez ovinek, že odvijemo desno proti Gorenjim Raduljam. Peljemo se mimo Vajsovega mlina in žage ter mimo Remičevega mlina in se vzpnemo proti vasi. V Gorenjih Raduljah je vreden ogleda obnovljen vaški vodnjak s periščem, ki ga je leta 2005 obnovila občina Škocjan skupaj s sredstvi Heliosa iz Domžal v okviru projekta Oživljanja slovenskih vodnjakov. Vodnjak se nahaja le nekaj metrov od ceste in je z nje tudi viden.

Gorenje Radulje. Foto: Bojan Dremelj.

Pot nadaljujemo proti Močvirju. Majhna, a prijazna vasica ima še vedno zelo dobro ohranjeno dediščino ljudskega stavbarstva (hiše, kozolce, gospodarska poslopja), cerkvico sv. Jurija iz 13. oziroma začetka 14. stoletja, številne vodne izvire in mlin. Kranjčev mlin sicer že dolgo ne melje več, si je pa v njem še mogoče ogledati nekaj mlinarske opreme. Po cesti se podamo mimo zaselka Cep s tipično kamnito kraško pokrajino ter nadaljujemo mimo kapelice sv. Lucije do zaselka Laze. Tu lahko uživamo v lepem panoramskem pogledu na Bučko in okolico. Do našega izhodišča pri gasilskem domu nas loči le še dober kilometer in pol.

Zapisi in novice

Želim prejemati novice, napovednik dogodkov in druge zapise zelenih valov.
Please let us know your email address.

Pridruži se nam na socialnih omrežjih in uživaj!

Vaši vtisi

Kako ti je bilo pri nas?
Zapiši doživljaj in prilepi sliko ali dve.