Tematske in kolesarske poti

Kolesarska pot - daljša

Izhodišče kolesarske poti je gasilski dom na Bučki. Celoten potek poti si je mogoče ogledati na zemljevidu na informativni tabli. Izpred gasilskega doma se odpeljemo po lokalni cesti proti Močvirju (smerokaz). Na poti skozi zaselek Laze lahko uživamo v lepem panoramskem pogledu na Bučko in okolico. Spustimo se v dolino, peljemo mimo kapelice sv. Lucije, naprej skozi gozd, nakar pred seboj zagledamo veduto naselja Močvirje.

Ko se vzpenjamo proti vasi, je na naši levi pod cesto stari Kranjčev mlin, ki ne obratuje že od druge svetovne vojne. Kljub temu je v njem še vedno ohranjene kar nekaj mlinarske opreme. Na vrhu klanca, v središču Močvirja lahko postojimo ob napajalnem koritu in se osvežimo s čisto vodo, ki priteka iz zaledja. V kolikor nam čas dopušča, se lahko zapeljemo še do cerkvice sv. Jurija, ki izhaja iz 13. stoletja. V Močvirju popotnik zagotovo opazi lepo ohranjeno dediščino ljudskega stavbarstva, stare domačije, kozolce in druga gospodarska poslopja.

Močvirje. Foto: Bojan Dremelj.

Iz Močvirja nas vodi pot naprej proti Gorenjim Raduljam. Pogled na desno nam razkriva Bučko ter lovski dom s streliščem, v dolini pod nami pa nas spremlja Hubajniški potok. V Gorenjih Raduljah je vreden ogleda obnovljen vaški vodnjak s periščem, ki ga je leta 2005 obnovila občina Škocjan skupaj s sredstvi Heliosa iz Domžal v okviru projekta Oživljanja slovenskih vodnjakov. Vodnjak se nahaja le nekaj metrov od ceste in je z nje tudi viden. Pot nadaljujemo proti Dolenjim Raduljam, mimo Remičevega in Vajsovega mlina. V Dolenjih Raduljah se priključimo na regionalno cesto, ki pelje iz Škocjana proti Sevnici. Ob poti imamo skrajno levo pogled na grad Radeljca ter s kapelico obzidan izvir pod njim, na gričku sredi vasi pa nas pozdravlja cerkev sv. Mihaela.

Dolenje Radulje. Foto: Bojan Dremelj.

V križišču Vejer zavijemo dvakrat desno in pot nadaljujemo po lokalni cesti proti Štritu. Največja znamenitost te vasice je Štritovsko jezero. Vzemimo si čas za počitek in opazovanje tega enkratnega bisera narave, ki napolni z energijo in sprosti duha. Jezero je redek sekundarni biotop, ki ga naseljujejo raznovrstne rastlinske in živalske vrste. Poseben čar mu dajejo razcveteli lokvanji na njegovi gladini, v njem pa lahko opazujemo odsev njegove okolice. Ko smo si nabrali novih moči ob jezeru, se podamo naprej, pri Venetovi kapelici zavijemo desno ter se spustimo proti športno-rekreacijskemu centru. Na križišču nad njim zavijemo levo in se peljemo proti Resi. Kmalu zapeljemo v prijetno gozdno senco, ki nas obdaja vse dokler ne pripeljemo do regionalne ceste, ki vodi iz Škocjana proti Sevnici.

Jerman vrh. Foto: Bojan Dremelj.

Smo na vrhu Logič in le 60 metrov od ceste se nahaja geometrijsko središče občine Škocjan. Točka je označena, urejeno ima parkirišče in dostop. Posebnost obeležja je ploščad v obliki občinskega obrisa, ki hkrati predstavlja kolaž kamnin, ki se nahajajo na območju občine. Kamnine so v ploščad položene tako, kot so njihova dejanska nahajališča v naravi. Na kamnitem stebru je jeklena plošča z označenimi stranmi neba in središči sosednjih občin, Ljubljane in Neaplja. Na pojasnjevalnih tablah poleg obeležja je na kratko predstavljena občina Škocjan. V zavetju gozda si v senci lahko odpočijemo, pot pa nadaljujemo po regionalni cesti mimo Stare Bučke in Jerman Vrha do Bučke in našega izhodišča pri gasilskem domu.

Zapisi in novice

Želim prejemati novice, napovednik dogodkov in druge zapise zelenih valov.
Please let us know your email address.

Pridruži se nam na socialnih omrežjih in uživaj!

Vaši vtisi

Kako ti je bilo pri nas?
Zapiši doživljaj in prilepi sliko ali dve.